2019-01-24

OHIKO TRENAREN ETSAI NAGUSIA AHTA DEITZEN DA - EL MAYOR ENEMIGO DEL FERROCARRIL SE LLAMA TAV

 
Gaur goizean, Mugitu! Mugimenduak AHT-aren aurkako bandera Castejongo tren museoan paratu du. Bertan, azpiegitura honen maketa eta hainbat informazio erakusten dira. Hauxe da ekintza hau azaltzen duen idazkia:
Hoy a la mañana, Mugitu! Mugimendua ha colocado una bandera anti TAV en el museo del ferrocarril de Castejón, donde  exhiben una maqueta y diferente información sobre  dicha infraestructura. Este es el comunicado explicativo de la acción:  

OHIKO TRENAREN ETSAI NAGUSIA AHTA DEITZEN DA
Urte hasieran Extremaduran izandako tren baten matxurak berriro ere ohiko trenaren gaineko utzikeria mahaiganeratu du: trenbide itxierak, zerbitzu murrizketak, geltoki desagertzeak…AHTa ohiko trenaren  arerio nagusi bilakatu da burdinbideetako inbertsio gehienak azpiegitura hori egiteko erabiltzen direlako, ohiko trenaren kaltetan. Espainiar estatuan iaz  tren azpiegituretan inbertitutako  4 eurotik 3 AHTa finantzatzeko baliatu ziren, nahiz eta berau erabiltzen dutenak RENFEren erabiltzaileen % 6 baino ez izan, diru gehien dutenak bestalde.  
Nafarroan gauza bera gertatzen ari da: 2019rako estatu aurrekontuaren zirriborroan AHTera 78 milioi € bideratuko diren bitartean ohikoak bakar bakarrik 5 milioi jasoko du azken urteotako odolusteari segida emanez. Horren lekuko, 2017 urtean hiru geraleku bertan behera gelditu ziren: Bakaiku, Lakuntza eta Pitillas.
Baina ohiko trenaren gainbehera eragiteaz gain, AHTa  ohiko trenaren erabiltzaile asko errepidera bideratzen ari da. Izan ere, distantzia  ertain eta luzeko zerbitzu franko desagertu denez eta AHTaren txartela ordaintzeko adina dirurik ez dutenez, autobusa edo kotxe pribatua erabiltzera behartzen ditu.
Ekologikoago, energía kontsumo txikiagoko eta zentzuzkoagoa izateagatik ohiko trenaren aldeko apostu garbia egin beharko litzatekeen  unean, agintariek kontrako norantza hartu dute: AHT gehiago eta errepide gehiago.
AHTa iragana bilakatzeko eta zentzugabekeriaren museora bidaltzeko garaia heldu da.



EL MAYOR ENEMIGO DEL FERROCARRIL SE LLAMA TAV
La avería de un tren en Extremadura a principios de año ha vuelto  a poner encima de la mesa el abandono del tren convencional: cierre de líneas, disminución de servicios, clausura de estaciones…El TAV se ha convertido en el mayor enemigo del ferrocarril ya que la mayor parte de las inversiones ferroviarias van a parar  a esta infraestructura en detrimento del convencional. En el estado español el año pasado  3 de  cada 4 euros invertidos en trenes se destinaron a financiar el TAV, a pesar de que las personas usuarias del AVE son solo un 6% de las usuarias totales de RENFE, aquellas con mayor nivel adquisitivo.
En Navarra ocurre lo mismo: En el borrador de presupuesto estatal para el 2019 el TAV se llevará 78 millones de euros  mientras el convencional recibirá 5 millones siguiendo la sangría de estos últimos años donde solamente en 2017 se  suprimieron  los apeaderos de Bakaiku, Lakuntza y Pitillas.
Pero además de arruinar al tren convencional, el TAV está forzando a muchos usuarios a usar  la carretera, ya que una gran cantidad de  servicios de media y larga distancia han sido suprimidos y la mayoría de la gente no se puede permitir el lujo de ir en TAV, por lo que  recurren al autobús o al coche particular.
En un momento en el que habría que apostar decididamente por el tren por ser un medio de transporte  mucho más ecológico, con menor consumo energético y más racional las autoridades optan por el camino contrario: más TAV y más carreteras.
Es hora de que hagamos del TAV historia y lo mandemos de una vez al Museo del absurdo.
MUGITU! MUGIMENDU

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