Gaur goizean, Mugitu! Mugimenduak AHT-aren aurkako
bandera Castejongo tren museoan paratu du. Bertan, azpiegitura honen maketa
eta hainbat informazio erakusten dira. Hauxe da ekintza hau azaltzen duen idazkia:
Hoy a la mañana, Mugitu! Mugimendua ha colocado una
bandera anti TAV en el museo del ferrocarril de Castejón, donde exhiben una maqueta y diferente información sobre dicha infraestructura.
Este es el comunicado explicativo de la acción:
OHIKO TRENAREN ETSAI NAGUSIA AHTA DEITZEN DA
Urte hasieran Extremaduran izandako tren baten matxurak berriro
ere ohiko trenaren gaineko utzikeria mahaiganeratu du: trenbide itxierak,
zerbitzu murrizketak, geltoki desagertzeak…AHTa ohiko
trenaren arerio nagusi bilakatu da
burdinbideetako inbertsio gehienak azpiegitura hori egiteko erabiltzen
direlako, ohiko trenaren kaltetan. Espainiar estatuan iaz tren azpiegituretan inbertitutako 4 eurotik 3 AHTa finantzatzeko baliatu ziren,
nahiz eta berau erabiltzen dutenak RENFEren erabiltzaileen % 6 baino ez izan, diru
gehien dutenak bestalde.
Nafarroan gauza bera gertatzen ari da: 2019rako estatu
aurrekontuaren zirriborroan AHTera 78 milioi € bideratuko diren bitartean
ohikoak bakar bakarrik 5 milioi jasoko du azken urteotako odolusteari segida
emanez. Horren lekuko, 2017 urtean hiru geraleku bertan behera gelditu ziren:
Bakaiku, Lakuntza eta Pitillas.
Baina ohiko trenaren gainbehera eragiteaz gain, AHTa ohiko trenaren erabiltzaile asko errepidera
bideratzen ari da. Izan ere, distantzia
ertain eta luzeko zerbitzu franko desagertu denez eta AHTaren txartela
ordaintzeko adina dirurik ez dutenez, autobusa edo kotxe pribatua erabiltzera
behartzen ditu.
Ekologikoago, energía kontsumo txikiagoko eta
zentzuzkoagoa izateagatik ohiko trenaren aldeko apostu garbia egin beharko
litzatekeen unean, agintariek kontrako
norantza hartu dute: AHT gehiago eta errepide gehiago.
AHTa iragana bilakatzeko eta zentzugabekeriaren museora
bidaltzeko garaia heldu da.
EL MAYOR ENEMIGO DEL FERROCARRIL SE LLAMA TAV
La avería de un tren en Extremadura a principios de año
ha vuelto a poner encima de la mesa el
abandono del tren convencional: cierre de líneas, disminución de servicios,
clausura de estaciones…El TAV se ha convertido en el mayor enemigo del
ferrocarril ya que la mayor parte de las inversiones ferroviarias van a parar a esta infraestructura en detrimento del
convencional. En el estado español el año pasado 3 de
cada 4 euros invertidos en trenes se destinaron a financiar el TAV, a
pesar de que las personas usuarias del AVE son solo un 6% de las usuarias totales
de RENFE, aquellas con mayor nivel adquisitivo.
En Navarra ocurre lo mismo: En el borrador de presupuesto
estatal para el 2019 el TAV se llevará 78 millones de euros mientras el convencional recibirá 5 millones
siguiendo la sangría de estos últimos años donde solamente en 2017 se suprimieron los apeaderos de Bakaiku, Lakuntza y Pitillas.
Pero además de arruinar al tren convencional, el TAV está
forzando a muchos usuarios a usar la
carretera, ya que una gran cantidad de servicios de media y larga distancia han sido
suprimidos y la mayoría de la gente no se puede permitir el lujo de ir en TAV,
por lo que recurren al autobús o al
coche particular.
En un momento en el que habría que apostar decididamente
por el tren por ser un medio de transporte
mucho más ecológico, con menor consumo energético y más racional las
autoridades optan por el camino contrario: más TAV y más carreteras.
Es hora de que hagamos del TAV historia y lo mandemos de
una vez al Museo del absurdo.
MUGITU! MUGIMENDU
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