"Urteak
daramatzagu AHTren izaera hiltzailea salatzen: mendiak, bailarak,
baserriak, basoak, errekak eta animaliak hiltzen ditu, baina ez
soilik horiek. Pertsonak ere dira horren biktimak. Estatuan
hogeitamar langile baino gehiago hil dira AHTren lanetan, horietako
sei Euskal Herrian. Eta Santiagon, urrats kualitatibo berri bat eman
du ia larogei bidaiari hil eta ehundik gora zauritu dituenean. Diruarekin
AHT elikatzen duten heinean, herritar gehiengoari zerbitzua ematen
dion ohiko trenaren eskaintza murriztu eta okertu egiten da, AHTn
bidaiatzea batzutan aukera bakarra bilakatuz...(más abajo en castellano)
Santiagoko
zorigaitzeko gertakizunak argi utzi duen moduan, tamainako abiaduran
bidaiarien ziurtasuna ezin da bermatu. Abiadura bera da arazo
nagusia. Eta horren ondoren, auziaren kudeaketa tekniko
ezinokerragoa etorriko litzateke. Zentzu
honetan, Santiagokoa ez dela istripu bat izan, baizik eta abiaduraren
desioari eta eskaintzari atxekitua doan arriskuaren ondorioa, esan
dezakegu. Agintariek
abiadura eskaintzen dute garapenaren ikur bezala. Gure irudikoz honek
ondorio kalegarriak besterik ez ditu: teknologiaren konplexotasuna
areagotu ahala, akatsak gertatzeko probabilitatea ere handitzen da.
Arazoa egiturazkoa da, abiadura eta ongizatea lotzen dituen
jendartearen egitura, hain zuzen ere. Gainera, azkar eta motel joaten
direnen arteko sailkapen eta iherarkia berriak eratzen dira aipatu
jendarte ereduan.
Ematen du
momentu latz hauetan gobernuaren kezka nagusia Espainako abiadura
handiaren izena ez zikintzea dela Brasilgoarena bezalako kontratuak
ez galtzeko. Horren aurrean nozibitatea mondu osoan barreiatzea
irmoki arbuiatzen dugu. AHTrik ez, ez hemen ez inon. Gure
iritziz honelako hondamendia berriro ez gertatzearekin kezkatu
beharko litzateke gobernua eta hori betetzeko AHTren martxan dauden
lerroak edo eraikitzeke dauden egitasmo guztiak bertan behera behin
betiko eta berehala uztea galdegiten dugu. Agintariek
abiadurarekin liluratu nahi gaituzte, ziztu bizian leku batetik
bestera joatea bizi kalitatearen islada dela sinestaraziz.
Ez gatoz
bat honekin. Sistemari komeni zaio guk gure denbora ez hartzea gauzak
patxadaz hausnartzeko, abiadurarena bezalako kapitaliskmoaren
mekanismo zapaltzaileaz ez ohartzeko. Guk berriz, gure erritmora joan
nahi dugu, ez beraiek markatzen diguten erritmora, eta bidaiarekin
eta biziarekin. gozatu nahi dugu. Horren aurrean pedalei ekitea
aldarrikatzen dugu, jendarte eredu berri justuago bat bizikletaz
etorriko baita".
Beatriz Arana e Itziar Pou
Mugitu! Mugimenduak antolatutako AHTren aurkako txirrindula martxa desobeditailearen izenean
Mugitu! Mugimenduak antolatutako AHTren aurkako txirrindula martxa desobeditailearen izenean
LA DE SANTIAGO, UNA
TRAGEDIA PREVISIBLE
Llevamos
años en Euskal Herria alertando sobre el carácter destructivo del
Tren de Alta Velocidad. Como ya hemos dicho en más de una ocasión
el TAV mata montañas, valles, bosques, pueblos, caseríos, y ríos
entre otras cosas. Las personas también son víctimas del TAV: más
de treinta trabajadores han muerto en el tajo del TAV en el Estado, y
seis de ellos en Euskal Herria. Y en Santiago, el TAV ha dado un
salto cualitativo matando a casi ochenta viajeras y viajeros, dejando
un reguero de más de cien personas heridas.
A medida
que se alimenta con dinero el TAV el servicio que el tren
convencional ofrece a la mayoría de la población va empeorando y
reduciéndose, con lo que viajar en alta velocidad casi deja de ser
una opción al no haber muchas veces otra alternativa.
Como la
tragedia de Santiago ha mostrado, es prácticamente imposible
garantizar la seguridad de quienes viajan a semejante velocidad.
Creemos que la propia alta velocidad es el problema en sí mismo. La
nefasta gestión que ha dado lugar al siniestro en cuestión vendría
después. En este sentido podemos afirmar que el de Santiago no ha
sido un accidente, sino un suceso consecuencia de la velocidad misma,
por ser la tragedia inherente a ella, y no una circunstancia.
La clase
dirigente nos ofrece la velocidad como paradigma de desarrollo. Ésto,
a nuestro parecer, no trae más que consecuencias perniciosas: a
medida que aumenta la complejidad de la tecnología también aumenta
la probabilidad de cometer fallos. El problema no es coyuntural sino
que reside en la estructura misma de una sociedad que vincula
bienestar con velocidad. Además, en este modelo social denunciamos
que surgen desigualdades y nuevas jerarquías entre quienes van más
rápido y quienes lo hacen menos rápido. Parece que en los trágicos
momentos tras el desastre, la máxima preocupación del gobierno es
no ensuciar el nombre de la Alta Velocidad Española, por estar en
juego contratos como el de la construcción de un TAV en Brasil. En
ese sentido denunciamos con firmeza la exportación de la
nocividad a otros lugares del mundo. ¡No al TAV, ni aquí ni en
ningún sitio!
Pensamos
que lo que debería preocupar al gobierno es que una tragedia de
estas dimensiones no se repita, y para ello exigimos la paralización
inmediata y definitiva de las líneas de alta velocidad, tanto las
que ya están construidas, como las que están en obras.
La clase
dirigente se esfuerza en hechizarnos con la alta velocidad,
haciéndonos creer que ir de un lado para otro a todo correr es
reflejo de calidad de vida. No compartimos ésto para nada. Al
sistema le conviene tenernos ocupados yendo de un sitio a otro, a
prisa y corriendo, sin tomar nuestro tiempo para reflexionar que la
velocidad es otro mecanismo capitalista de sometimiento. Nosotras,
sin embargo, queremos ir a nuestro ritmo, y no al que nos impone la
clase dirigente. Y queremos gozar del viaje y de la vida. Por ello
reivindicamos darle a los pedales, ya que creemos que un modelo de
sociedad más justo llegará en bicicleta.
BEATRIZ ARANA ORTIZ
15246005H
ITZIAR POU DE LOS
MOZOS 51383008L
en nombre de los
participantes en la marcha de bicis desobediente contra el TAV
organizada por Mugitu Mugimendua
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